Menu

Μια μεγάλη διάκριση!

Την Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2019 βραβεύτηκε στην αίθουσα τελετών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου στην Αθήνα ο μαθητής της Στ΄ τάξης του σχολείου μας Γιώργος Καγιαμπάκης.  Ο Γιώργος πήρε το Β βραβείο (αργυρό μετάλλιο) στην Εθνική Μαθηματική Ολυμπιάδα “Ο Αρχιμήδης”, που αποτελεί την τρίτη και τελευταία φάση των πανελλήνιων μαθηματικών διαγωνισμών (οι δύο προηγούμενοι διαγωνισμοί είναι «Ο Θαλής» και «Ο Ευκλείδης»).  Με βάση τον τελικό πίνακα κατάταξης που έδωσε στη δημοσιότητα η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία ο Γιώργος κατέλαβε την 10η πανελλήνια θέση στην κατάταξη μαθητών Γυμνασίου, διαγωνιζόμενος σε ύλη Μαθηματικών Β΄ Γυμνασίου.

Η ηλικιακή διαφορά μεταξύ του Γιώργου και των υπόλοιπων διαγωνιζομένων  αναδεικνύει το μέγεθος της διάκρισής του, κάτι που τονίστηκε  ιδιαίτερα  και στην τελετή βράβευσης.  Έτσι, εκτός  από τις αναμφισβήτητες ικανότητες, ο Γιώργος έχει πλέον και τα ηλικιακά περιθώρια να πετύχει ακόμα μεγαλύτερες διακρίσεις στο μέλλον και φυσικά να συμμετάσχει σε διεθνείς διαγωνισμούς ως μέλος της Εθνικής Ομάδας Μαθηματικών.

Η πρόοδός του τα τελευταία χρόνια ήταν εντυπωσιακή. Στην Δ΄ τάξη είχε ολοκληρώσει  την ύλη της Ε΄ και Στ΄ τάξης, ενώ διακρίθηκε και στο μικρό Ευκλείδη που αφορούσε μαθητές Ε και Στ τάξης. Στην Ε΄ τάξη διακρίθηκε στους διαγωνισμούς Επιμενίδη (Α΄ Γυμνασίου) και Θαλή (Β΄ Γυμνασίου) και παράλληλα άρχισε να παρακολουθεί  τα δωρεάν μαθήματα  που προσφέρει κάθε Σάββατο πρωί στο Καπετανάκειο το παράρτημα της Μαθηματικής Εταιρείας Ηρακλείου. Στην Στ τάξη διακρίθηκε ξανά στους διαγωνισμούς Επιμενίδη και Θαλή και στη συνέχεια στους διαγωνισμούς  Ευκλείδη και Αρχιμήδη (ήταν μάλιστα ένας από τους δύο μαθητές ?ο άλλος ήταν ο μαθητής της Β΄ Λυκείου Μηνάς Μαργαρίτης – που διακρίθηκαν από το νομό Ηρακλείου  στον τελευταίο  διαγωνισμό).

Αξίζει, επίσης, να αναφέρουμε ότι – αντίθετα με αυτό που θα περίμενε κάποιος – η επιπρόσθετη βοήθεια που είχε ο Γιώργος σ? όλη τη διαδρομή του μέχρι να φτάσει εκεί που έφτασε ήταν σχετικά μικρή. Ο άθλος του ήταν προϊόν κυρίως μεγάλου προσωπικού μόχθου, ένας διαρκής αγώνας να προσπελάσει και τελικά να αφομοιώσει ? τις περισσότερες φορές μόνος του – την ύλη των μαθηματικών που του δινόταν, λύνοντας αμέτρητα πακέτα φωτοτυπιών με εκατοντάδες- χιλιάδες ασκήσεις.

Η άνεση και η ταχύτητα με την οποία διέτρεχε όλο αυτό το υλικό ήταν εκπληκτική.  Σ? αυτό τον βοηθούσε αναμφίβολα η  αναλυτική του σκέψη, η ευφυΐα του, ο υψηλός βαθμός αυτοσυγκέντρωσής του, η απόλυτη προσήλωσή του στο στόχο και φυσικά η αγάπη του για τα μαθηματικά (να αναμετράται με δύσκολα προβλήματα και να τα λύνει).

Το σχολείο μας συγχαίρει μετά πολλών επαίνων το μαθητή Γιώργο Καγιαμπάκη για τη μεγάλη επιτυχία του. Τον συγχαίρει, επίσης, για την έλλειψη κάθε είδους έπαρσης από μέρους του και του εύχεται ολόψυχα να πραγματοποιήσει όλα όσα επιθυμεί και ονειρεύεται. (Γ.Χ.)